FANDOM

Wojna Świętego Graala w Fuyuki (冬木の聖杯戦争, Fuyuki no Seihai Sensō?) to rytuał trwający od dwustu lat i centralny element serii Fate od czasu Fate/stay night, który został zapoczątkowany przez trzy rodziny magów - Tohsaka, Matou i Einzbern. Te trzy rodziny zapoczątkowały ten rytuał w celu dotarcia do Źródła. Graal wybiera siedmiu Magów jako Mistrzów, którzy przy wsparciu Graala mogą wezwać siedem Sług do bitwy. Para, która zwycięży ma możliwość przy pomocy mocy Graala spełnić każde ze swoich życzeń. Jednak prawdziwym celem jest faktyczne wykorzystanie siedmiu Sług powracających do Źródła jako sposobu na utworzenie dziury bezpośrednio do niego.

Rytuał ten jednak posiada pewną wadę, ponieważ Graal potrzebuje energii wszystkich siedmiu Sług, aby aktywować Większego Graala i otworzyć dziurę dla Źródła, co oznacza, że wszyscy Słudzy, w tym zwycięski Sługa, musieliby zostać zabici. Ponieważ Graala może dotknąć tylko Sługa, aktywacja Większego Graala, a tym bardziej zdobycie Świętego Graala, nie może zostać osiągnięte, ponieważ Mistrzowie nie są w stanie tego zrobić bez swojego Sługi. Ta wada sprawiła, że Graal był w stanie jedynie spełniać życzenia Mistrzów i Sług.