FANDOM

Carnival Phantasm (カーニバル・ファンタズム, Kānibaru Fantazumu?) là một anime parody dựa trên Take Moon (テイクムーン, Teiku Mūn?), một manga parody của Tsukihime viết bởi Eri Takenashi, tác giả Kannagi: Crazy Shrine Maidens và thiết kế nhân vật của Girls' Work. Những câu chuyện trong anime cũng được dựa trên những doujin chính thức. Anime xoay quanh việc đặt các nhân vật của các tác phẩm FateTsukihime vào những tình huống hài hước. Anime cũng giới thiệu 3 nhân vật mới là Neco-Arcs, Neco-Arc Bubbles‎, Neco-Arc Destiny‎, và Neco-Arc Evolution. Hiện tại không có thông tin về việc làm thành phim chiếu rạp của seri này.[1]

Danh sách các tập

# Tựa đề Ngày phát sóng
01 Đại chiến lần 5 giữa các pháp sư: Cuộc chiến chén thánh
Dai-go-ji Majutsushi Dai-gekitosu Chikichiki Seihai Sensō (第5次魔術師大激突チキチキ聖杯戦争)
August 12, 2011

Đại chiến lần 5 giữa các pháp sư: Cuộc chiến chén thánh: The Holy Grail War gets reduced to a wacky game show.

Bạch nguyệt công chúa Phantas-Moon:

02 Badump! Melty Blood
Doki Meruti Buraddo (ドキッ☆メルティブラッド)
August 12, 2011

Badump! Melty Blood: The female cast of Tsukihime get involved in a game of beach volleyball that turns violent.

Sharing Tables:

Afterschool! Alley Alliance:

Next Episode Preview:

03 Mơ giữa ban ngày ở khắp mọi nơi
Dokodemo Hinata no Yume (どこでもヒナタノユメ)
August 12, 2011
Arcueid decides to enroll in school in order to be closer to Shiki. Also Ilya creates mischief using her magic.
04 Badump! Kế hoạch hẹn hò siêu cấp
Dokidoki Dēto Dai-sakusen (ドキドキデート大作戦)
August 12, 2011
Shirou asks Rin to record a T.V. show for him, but it turns out to be too much for her. Then, the main protagonists of Fate/Stay Night and Tsukihime meet and discuss their problems namely how they can accomplish dating all the heroines of their respective games on the same day.
05 Lần đầu được sai vặt của Berserker
Bāsākā Hajimete no Otsukai (バーサーカー はじめてのおつかい)
October 28, 2011
While sent on an errand for his master Berserker unknowingly finishes the Holy Grail War.
06 Type-Moon Serial TV Novel Sakura
Katasuki Renzoku Terebi Shōsetsu Sakura (型月連続テレビ小説 さくら)
October 28, 2011
A T.V. soap style episode that stars Rider in her attempts to protect Sakura from her malicious brother.
07 Món quà từ chuyên gia
Tsū na Okurimono (通な贈り物)
October 28, 2011
Arcueid decides to cook okonomiyaki for Shiki. Also, starring Caster of Fate/Stay Night, it focuses on the inner workings of a woman who happens to be a hidden Otaku.
08 Saber đi làm
Hataraku Seibā (はたらくセイバー)
October 28, 2011
Saber gets a job working for Ahnenerbe, however on her first day the situation almost immediately becomes chaotic.
- Lâu đài của Illya
Iriya Jō (イリヤ城)
October 28, 2011
A playthrough of the Fate/hollow ataraxia mini game, Ilya's Castle, the voice actors of Fate/stay night provide a hilarious live commentary in-character.
EX EX Season
()
November 26, 2011
Caren Ortensia attempts to control the world using money with varying degrees of success, Phantas-Moon receives a movie adaption of her T.V. show, and Shiki is involved in a love plot that spans years.
09 Giải đua xe Grand Prix chén thánh
Seihai Granprix ()
December 31, 2011
The Masters and Servants enter a race to win the holy grail.  Sehai-kun appears to offer Shinji questionable advice.
10 Trở lại thành loli
Sennō Tantei Rori Gaeri (洗脳探偵ロリ返り)
December 31, 2011
Shiki is forced to take care of his sister after her personality reverts to that of a 4-year old.  Kohaku creates stories based on Hisui's detective persona with comical results.
11 Cái chết cuối cùng của Lancer
- (-)
December 31, 2011
Lancer is approached by Grail-kun who warns him of his impending demise within the story of Carnival Phantasm.
12 Badump! Kế hoạch hẹn hò siêu cấp - Lời giải
Dokidoki Dēto Dai-sakusen - Kaitō-hen (ドキドキデート大作戦 解答編)
December 31, 2011
A continuation of Episode 4 "Badump! Date Super Plan". Shiki and Shirou attempt to simultaneously date all of their heroines at once in a single day with disastrous results. The Ahnenerbe holds a party to celebrate the end of the series, and it includes various characters that have not appeared in the series from Fate/Zero, Fate/hollow ataraxia, Kara no Kyoukai, and Notes. The final segment features Ayaka Sajyou calling Ahnenerbe as a lead in to Fate/Prototype.
- Fate/Prototype
()
December 31, 2011
Fate/Prototype is a digest version of the original novel concept of Fate/stay night that follows the heroine Ayaka Sajō and a male version of Saber.
-
()
Bonus episodes shown at TYPE-MOON Fes.

Các hoạt động quảng bá liên quan

Cafe

TYPE-MOON Cafe for Carnival Phantasm

Đơn vị Good Smile Cafe đã tổ chức "TYPE-MOON Cafe for Carnival Phantasm" từ ngày 23 tháng 8 2011 đến ngày 25 tháng 9 2011 để chúc mừng seri lên sóng cùng với đó là kỉ niệm TYPE-MOON 10 tuổi. Khu vực sự kiện được trang trí bằng các poster Carnival Phantasm, figures các nhân vật, và các bản thảo của anime có chữ kí của các thành viên. Tại đây họ bán các huy hiệu nhân vật và các Notebook với trang đầu có chữ kí của Takashi Takeuchi và trang thứ 2 là của Kinoko Nasu. Họ cũng bán Cơm đậu phụ mèo cỡ lớn - Great Cat Mapo Rice (G.C.M) (G・C・M(グレート・キャット・マーボライス), ?) và 2 loại đồ uống là loại mang hiệu Saber , Excalibur: Thanh Gươm Hứa Hẹn Chiến Thắng (約束された勝利の剣(エクスカリバー), ?) và loại mang hiệu Rin , Average One: Great Five Element Wielder (五大元素使い(アベレージ・ワン), ?).[2][3]

Tham khảo

  1. http://extrovertedotaku.blogspot.com/2011/08/type-moon-cafe-for-carnival-phantasm.html
  2. http://www.goodsmilecafe.jp/index.html